آموزش مقدماتي سئو كلاه سياه

با تبلیغات خود، به درامد بیشتر برسید

آموزش مقدماتي سئو كلاه سياه

لينك دادن به صفحات اصلي

در داخل هر يك از سايت ها بخش هاي خاصي براي در ارتباط بودن با كاربر تهيه شده است مثلا تماس با ما، درباره ما، خدمات، اخبار و رويدادها و عناصري مشابه به اين ها. شما مي توانيد از اين اين عناصر در دو بخش footer و header سايت خود استفاده كنيد. حتي اين قابليت هم داريد كه از آنها در منوي سايت خود هم استفاده كنيد. با اين شرايط ديگر استفاده از آنها در داخل محتواي صفحه منطقي به نظر نمي رسد. شايد در بعضي از جاها لازم ببينيد از آنها استفاده كنيد اما در حالت كلي لينك دادن به اين صفحات در داخل محتواي سايت نه تنها به شما در بهينه سازي و افزايش رتبه كمك نمي كند بلكه جزء ترفند هاي سئو كلاه سياه نيز شمرده مي شود و ارزش محتوايي شما را كاهش مي دهد. بهتر است از هر چيزي در جاي مناسب خود استفاده كنيد.

محتواي تكراري (Duplicate Content) 

محتواي تكراري يا Duplicate Content به محتوايي گفته مي شود كه در بيش از يك صفحه تكرار شده باشد. همچنين اگر شما محتوايي را از يك سايت ديگر كپي كنيد و در سايت خود تكرار كنيد يك محتواي تكراري محسوب مي شود. استفاده از اين كار نه تنها درست نيست بلكه در خيلي از مواد اخلاقي به نظر نميرسد. اين ترفند در گذشته تاثير گذار بود و مي توانستيد از آن براي گرفتن رتبه استفاده كنيد ولي اكنون نه تنها به شما در كسب رتبه كمك نمي كند بلكه به سايت شما آسيب هم مي رساند و باعث جريمه شدن سايت از طرف الگوريتم پاندا مي شود. شما مي توانيد در مقاله مضرات محتواي تكراري در 2020 به طور كامل و با جزئيات بيشتري با معايب اين روش آشنا شويد.

محتواي تكراري

 

استفاده از تگ هاي عنوان

ما از تگ هاي عنوان يا تگ هاي بدنه يا تگ هاي هدينگ (heading) براي بخش پذيري و سادگي در فهم محتواي خود استفاده مي كنيم تا هم كاربر و هم ربات ها ارتباط بهتري با آن برقرار كنند و مطالب آن را راحت تر درك كنند. اگر كه شما در تگ هاي عنوان بيش از حد از كلمات كليدي استفاده كنيد دچار افت رتبه در بهينه سازي مي شويد. در صورت تمايل مي توان از كلمات مترادف و هم خانواده با كلمه ي كليدي استفاده كنيد.

تگ هاي هدينگ در سئو منفي

توليد محتواي خودكار (Content Automation)

به محتواهايي كه توسط نرم افزار هاي خاص ايجاد مي شود محتواي ماشيني يا اتوماتيك مي گويند. روش كار اين دسته از نرم افزارها به اين صورت مي باشد كه شما با دادن عبارات و كلمات كليدي هدف خود به اين نرم افزار ها، آنها شروع به توليد محتوا در خصوص موضوع و كلمات كليدي شما مي كنند.

با كمي دقت مي توان اين دسته از محتواها را تشخيص داد. عدم فاصله گذاري و رعايت نكردن اصول نگارش از برجسته ترين تفاوت هاي محتواي اتوماتيك با ديگر محتوا ها مي باشد. همچين در اين دسته از محتوا ها انتقال مفهموم و مطلب به دليلي مكانيكي بودن آن، پايين است.

توليد محتواي خودكار

الگوريتم هاي گوگل در طي آپديت هاي اخير خود به خوبي مي توانند اين دسته از محتوا ها را تشخيص دهند و در صورت مشاهده، آنها را جريمه مي كنند.

تبادل لينك (Link exchange)

يكي ديگر از ترفند هايي كه در بهينه سازي سايت شما مفيد است ولي در صورت تخلف در آن جريمه خواهيد شد فرآيند تبادل لينك يا Link exchange مي باشد. هنگامي كه ديگر سايت ها به شما لينك مي دهند موتور جستجو متوجه مي شود كه سايت شما داراي اعتبار است به همين دليل به سايت شما اعتماد كرده و رتبه ي شما را بالا مي برد، در نتيجه، در نتايج جستجو سايت شما را به نمايش مي گذارد. اين ارزش گذاري براي بك لينك، باعث شده است برخي از سايت ها به فكر خريد بك لينك از سايت هاي معتبر بيفتند و يا با برخي از سايت ها به تبادل لينك بپردارد. اين ترفند هم ديگر مثل قبل تاثير گذار نيست و الگوريتم پنگوئن  قابليت تشخيص بك لينك هاي ساختگي و تبادل بيش از حد لينك ها مابين سايت ها را دارد و در صورت مشاهده آنها را جريمه مي كنند.

تبادل لينك در كلاه سياه

لينك سازي حلقه اي (Web Rings)

ترفند ديگر كه در زمينه ي تبادل لينك وجود داد استفاده از لينك سازي بصورت حلقه اي است يا Web Rings مي باشد. در اين روش تعدادي از وب سايت ها به صورت حلقه به يكديگر لينك مي دهند تا سايت لينك دهنده و لينك گيرنده قابل تشخيص نباشد. به اين صورت كه سايتي كه لينك را صادر مي كند در نهايت بك لينك از آخرين سايت به خودش بر مي گردد. اين ترفند يكي از روش هاي Negative SEO است كه هنوز براي موتورهاي جستجو نا مفهوم است. با توجه به تجربيات متخصصين ويكي دمي در زمينه ي بهينه سازي وب سايت ها، در آپديت هاي جديد الگوريتم ها اين ترفند هم به صورت جدي پيگيري مي شود و زير ذره بين آنها قرار مي گيرد.

مزرعه لينك (Link Farm)

با توجه به معناي آن مي توان در ذهن خود يكسري از تصورات، درخصوص نحوه ي كار با مزرعه ي لينك كرد. در اين روش يكسري سايت و وبلاگ ساخته مي شوند كه هدف از ايجاد آنها دادن لينك به سايت اصلي مي باشد. اينكار براي دادن ارزش و تقويت سايت هدف انجام مي شود.

درر ابتداي تأسيس اين روش، سايت هايي وجود داشتند كه با پرداخت هزينه، به سايت شما لينك داده و به اين صورت باعث افزايش رتبه ي سايت شما مي شدند. اين كار باعث شد كه وبلاگ ها و دايركتوري هايي فقط با نيت لينك دادن به ديگر وب سايت ها ايجاد شوند، كه مملو از موضوعات غير مرتبط بوند.

تكنيك PBN

با آپديت الگوريتم پنگوئن ديگر اين كار در افزاريش رتبه و بهينه سازي كم ارزش شد و در صورت مشاهده رتبه ي وب سايت شما افت پيدا مي كند. با گذشت زمان وب مستران به اين فكر افتادند كه وبلاگ ها يا سايت هايي فقط براي اهداف خود ايجاد كنند و در آن موضوعات مرتبط با كسب كار خود، قرار دهند. اين وبلاگ ها به مرور زمان رتبه مي گرفتند و بالا مي آمدند. وب مستران از طريق همين وبلاگ ها و سايت ها به سايت اصلي لينك مي دهند تا با اين ترفند اعتماد موتور جستجو را جلب كنند و رتبه ي سايت هدف را بالا ببرند. به مرور زمان افراد بيشتري سمت اين روش آمدند در نتيجه الگوريتم ها فهميدند و اعبار اين كار رو كاهش دادند.

تكنيك Link Farm با نام PBN نيز شناخته مي شود. PBN مخفف عباررت Private Blog Network  مي باشد. اگر كه اين عبارت را با نام Private Backlink Network   ديدي دقيقا اشاره به همين روش دارد.

خريد بك لينك غير اصولي (Buy backlinks)

در اين روش شما به سايت هاي هم موضوع با سايت خود مراجعه مي كنيد و با پرداخت هزينه، لينك سايت خود را در آنجا قرار مي دهيد. اگر اين كار را در سايت هايي با موضوعي متفاوت با موضوع سايت خود انجام دهيد، نه تنها تاثير گذار نخواهد بود بلكه احتمال جريمه شدن شما را هم فرآهم مي كند.

خريد بك لينك

براي اين كار بهتر است سايت هايي را انتخاب كنيد كه داراي ارزش و اعتبار بالايي هستند. اين سايت ها با دادن لينك به سايت شما، ارزش و اعتبار سايت خود را به سايت شما انتقال مي دهند. معمولا در اين سايت ها به دليل قرار گرفتن بك لينك هاي زياد، توجه گوگل به سمت آن جلب مي شود و ديگر ارزش و اعتبار قبل را به بك لينك هاي آن نمي دهند.

اگر مي خواهيد موضوع خريد بك لينك ها را به طور كامل و دقيق تر بررسي كنيد مي توانيد به مقاله همه چيز درباره خريد بك لينك: آيا خريد بك لينك اشتباه است؟ مراجعه كنيد.

بهينه سازي متن جايگزين تصوير

بهينه سازي متن جايگزين تصوير يا همان تگ alt عكس يا به عبارن ديگر alt text يكي ديگر از راهكار هاي بيهنه سازي مي باشد كه براي تصاوير سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. در اينجا هم شما بايد ربات هاي موتور جستجو را متوجه موضوع تصوير خود بكنيد تا به خوبي آن را درك كنند و در نتايج جستجو هاي تصويري، آن را نمايش دهند. با توجه به توضيحات گفته شده متوجه مي شويم كه بهينه سازي اين متن بسيار اهميت دارد و تگ alt بايد توصيف دقيقي از محتواي تصوير باشد. استفاده ي بيش از حد از كلمات كليدي كانوني و هدف شما در توصيف عكس باعث كاهش رتبه ي سايت شما و جريمه شدن مي شود. از طرفي ديگر در صورتي كه شما براي تمامي تصاوير خود از يك محتواي توصيفي استفاده كنيد ربات هاي گوگل متوجه مي شوند كه شما قصد فريب آنها را داريد و شما را جريمه مي كنند. هريك از تصاوير استفاده شده در صفحه بايد توصيف مختص به خود را داشته باشند تا در نتايج جستجوي كاربران به خوبي نمايش داده شوند.

تكنيك هاي سئو منفي

 

حواستان باشد ناخواسته در دام سئو كلاه سياه دچار نشويد!

برخي از كاربران در حين انجام بهينه سازي سايت خود و تلاش براي دوري از روش كلاه سياه ناگهان دچار جريمه شده اند و فعاليت آنها به نحوي كلاه سياه معرفي شده است. تنها دليلي كه براي اين كار وجود دارد آگاه نبودن نسبت به قوانين الگوريتم ها  مي باشد. پس سعي كنيد دانش و آگاهي خود را از قوانين و ضوابط موتور هاي جستجو بالا ببريد كه زحمات شما در راستاي بهينه سازي به هدر نرود.

  • در سئو زيادي خوب نباش .. اعتدال رو رعايت كن

اگر شما در طي فرآيند بهينه سازي برطبق اصول و قوائد پيش برويد و قصد هيچگونه تخلفي را هم نداشته باشيد اما در انجام آن زياده رويي كنيد بازهم دچار فرآيندي مشابه به سئو كلاه سياه شده ايد كه اصطلاحا به آن Over Optimization مي گويد. بيش از حد بهينه كردن سايت خود باعث ايجاد آسيب به رتبه ي سايت مي شود. اين وسواس فكري را كنار بگذاريد. در هر موضوعي حتي خوب بودن اعتدال را رعايت كنيد چه برسد به بهينه كردن سايت خود. زياده روي كردن در انجام تكنيك هاي مفيد براي بهينه سازي سايت باعث ايجاد آسيب هاي شديدي مي شود. به عنوان مثال اگر در طول درمان قرص مفيدي براي شما تجويز مي شود كه باعث برطرف شدن بيماري شما مي شود، بنا به تجويز دكتر شما بايد در ساعات مشخصي از آن استفاده كنيد. مصرف يكباره تمامي قرص ها نه تنها گره از كار شما باز نمي كند بلكه صدمات جبران ناپذيري را به همراه دارد. اين رويه در بهينه سازي هم صادق است. نبايد در استفاده از يك ترفند زياده رويي كنيد و به رتبه ي خود در Search Engine ها آسيب بزنيد.

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به آموزش سئو كلاه سياه ويكي دمي مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.