آرشیو آذر ماه 1398

با تبلیغات خود، به درامد بیشتر برسید

آموزش گوگل ادز

اگر شما قصد داريد براي رسيدن به مخاطب خاص خود، مقداري هزينه كنيد، بايد بهترين مكان را براي خرج كردن در نظر بگيريد. آن مكان بايد جايي باشد كه  بيش از ۲۴۶ ميليون كاربر هدف، ۳.۵ بيليون تراكنش روزانه و ۷۰۰ درصد بازگشت سرمايه وجود داشته باشد. بهترين مكان با تمامي اين ويژگي ها، فقط گوگل ادوردز مي باشد. دو سال بعد از تاسيس google.com، گوگل ادوردز (Google Adwords) پا به عرصه ظهور گذاشته است. اين پلتفرم تبليغاتي، در سال ۲۰۰۰ميلادي با عنوان گوگل ادوردز شناخته شد، اما بعد از ۱۸ سال با توسعه اين پلتفرم، نام آن به گوگل ادز(Google ads) تغيير پيدا كرد. قبل از معرفي دوره آموزش گوگل ادوردز، قصد داريم كه توضيح مختصري درباره گوگل ادز و كاركرد آن در گوگل و تبليغات كليكي بدهيم.

ويژگي هاي دوره گوگل ادوردز (google adwords)

دوره اي كه ما در ويكي دمي براي شما آماده كرده ايم و آن را به صورت زير نويس قرار داده ايم، توليد شده توسط استاد بزرگ و با تجربه دنيا است. اين دوره بسيار كاربردي و جامع بوده كه به صورت رايگان براي شما قرار داده شده است.

شما با مشاهده كامل دوره آموزش google ads تسلط بالايي بر اين ابزار حرفه اي گوگل پيدا مي كنيد، به طوريكه به راحتي مي توانيد كمپين هاي مختلفي را راه اندازي و مديريت كرده و نتيجه آنها را با فيلترهاي مورد نظر بررسي نماييد.

پيش نياز دوره آموزش گوگل ادوردز

از مهمترين پيش نيازهايي كه براي يادگيري google ads نياز است، ابتدا  آشنايي با اينترنت و بعد از آن، آشنايي نسبي با گوگل آناليتيكس مي باشد تا راحت تر بتوانيد سايت خود را در هر مرحله آناليز نماييد. اين دوره شامل مفاهيم پايه اي و پيشرفته بوده كه با ديدن فيلم ها مي توانيد، سريعتر يك كمپيني براي سايت خود ايجاد نماييد. با آموزش  google adwords، بيش از گذشته ترافيك سايت خود را افزايش دهيد و مخاطبان خاص خود را به سمت سايت خود سوق دهيد. 

قبل از مشاهده فيلم آموزشي يا انجام آزمون، بهتر است كه با مقاهيم اوليه و بنيادي گوگل ads آشنا شويد تا به هنگام ديدن فيلم ها دچار مشكل نشويد، البته قبل از هر چيز، ببينيم كه گوگل adwords چيست  و چرا بايد از آن استفاده نماييم، پس تا انتها، با ويكي دمي همراه باشيد.

گوگل ادوردز يا همان گوگل ادز چيست؟

به نظر شما گوگل ادوردز چيست و منظور از آموزش google ads چيست؟ منظور از گوگل ادوردز، يك سيستم تبليغاتي است كه  تبليغ كنندگان، كلمات هدف خود را جهت قابل كليك بودن در نتايج جستجوي گوگل به مزايده مي گذارند. يكي از راه هايي كه  گوگل به كسب درآمد مي رسد از طريق گوگل ادز مي باشد، به طوري كه تبليغ كنندگان موظف به پرداخت، به ازاي هر كليك براي ديده شدن در گوگل مي باشند. 

به عبارتي ديگر، گوگل ادز، يك بستر تبليغات پولي است كه تحت كانال بازاريابي مانند پرداخت به ازاي هر كليك (PPC) فعاليت مي كند و مبلغان كلمات كليدي بايد به ازاي هر كليك يا به ازاي ديده شدن در نتايج گوگل، مبلغي را پرداخت نمايند.

گوگل ادز يكي از راه هاي موثر و تاثير گذار بوده  كه مشتريان خاص هدف را با توجه به محصولات يا خدماتي كه به عنوان آفر در نتايج جستجو قابل مشاهده است،  به سمت سايت  خود سوق مي دهد. با يادگيري و گذراندن دوره آموزش گوگل ادوردز (google adwords)، شما مي توانيد ترافيك سايت و بازديدكنندگان را افزايش دهيد و حتي دريافت تماس هاي تلفني را  هم بيشتر نماييد.

گوگل ادز به شما اجازه ساخت و منتشر كردن تبليغات را به صورت همزمان هم در موبايل و هم در دسكتاپ، براي مخاطبان هدف قرار مي دهد. اين بدان معني است كه بيزينس شما در هر زماني كه كاربران هدف، محصول يا خدمات شما را جستجو مي كنند، مي تواند در نقشه گوگل يا صفحه اول گوگل در بالاترين رتبه ديده شود. اين روش يكي از بهترين  روش ها براي بدست آوردن مخاطبان هدف است كه توسط تبليغات شما در نتايج گوگل ايجاد شده است.

با گذشت زمان، google ads به شما در آناليز و بهبود تبليغات جهت رسيدن به مخاطبان هدف كمك مي كند و همچنين باعث رسيدن به هدف كمپين تبليغاتي شما مي شود. گوگل ادوردز، به اندازه كسب و كار شما و منابع در دسترس، كاري ندارد و شما مي توانيد مناسب با بودجه  خود، اين كمپين را ايجاد كنيد. در اينجا سوالاتي مطرح مي شود مانند: آيا گوگل ادوردز تاثير گذار است و آيا كار مي كند؟ آيا دوره آموزش google adwords براي همه مناسب است؟ در حالت كلي، دوره آموزش google ads براي چه كساني مناسب است؟ و…

آيا Google Adwords كار مي كند؟

براي پاسخ به اين سوال، بهتر است به آماري كه ads به ما مي دهد، توجه كنيم. گوگل ادز، نزديك به ۸ درصد از نرخ كليك را شامل مي شود. به صورت ماهانه، ۱۸۰ ميليون بار تبليغات را در نتايج جستجو نمايش مي دهد. با تبليغات پولي در گوگل، مي توانيد ۶۵ درصد از كليك ها را براي كاربراني كه آماده خريد هستند، بدست آوريد. در حدود ۴۳ درصد از مشتريان، از تبليغات يوتيوب استفاده مي كنند. با اين تفاسير، google Ads كار مي كند و تاثير گذار هم است.

اما بايد اين مورد را هم در نظر بگيريم كه گوگل ادوردز، بسته به رقابتي بودن كلمات كليدي در مزايده و همچنين كلمات مرتبط براي تبديل شدن در بيزينس شما، مي تواند كار كند يا خير. 

مهمترين بخش از ايجاد كمپين گوگل ادوردز اين است كه بيشتر اوقات براي هر نوع شركتي موثر بوده، به شرطي كه از كلمات كليدي هدف به درستي استفاده شود و سعي نكنند پول خود را براي كلمات ضعيف، از بين ببرند. شما با بهينه كردن كمپين گوگل ادز ميتوانيد بيشترين ROI يا همان بازگشت سرمايه را بدست آوريد.

چرا بايد تبليغات در گوگل داشته باشيم؟

گوگل يكي از مهمترين و كارآمدترين موتورهاي جستجو است كه نزديك به ۳.۵ بيليون كوئري در روز دارد. ناگفته نماند كه پلتفرم گوگل ادوردز، نزديك به دو دهه است كه كار تبليغات پولي را انجام مي دهد. گوگل يك منبعي است كه بسياري از كاربران با پرسيدن سوالات خود در گوگل، نتايج را به صورت ارگانيك و يا از طريق تبليغات پولي ميتوانند مشاهده كنند. 

آيا به دليل ديگر  هم نياز داريد؟

 رقباي شما به احتمال زياد از تبليغات گوگل ادز استفاده مي كنند و حتي ممكن است از كلمات برند شما هم استفاده نمايند. تعداد زيادي شركت در جهان هستند كه براي معرفي برند و شناساندن كسب و كار خود به ديگران، از اين روش استفاده مي كنند. البته خيلي ها اعتقاد دارند كه با سرچ ارگانيك به نتايج بهتري مي رسند و حتي هزينه كمتري براي شركت ها دارد. اما اين نكته را هم بايد به ياد داشته باشيد كه ممكن است رقباي شما كار سئو و بهينه سازي سايت، را زودتر از شما آغاز كرده باشند و صفحه شما در ارگانيك سرچ، در صفحات دوم به بعد نتايج جستجو قرار بگيرد كه اين مورد براي يك شركت تازه كار، خوب نيست.

براي مشاهده فيلم هاي زير نويس به آدرس https://wikidemy.ir/course/google-ads-tutorials/ مراجعه كنيد.