آرشیو اسفند ماه 1399

با تبلیغات خود، به درامد بیشتر برسید

محتواي تكراري

يكي از مشكلاتي كه بسياري از كارشناسان سئو و وبمستران با آن روبرو هستند، مي توان به داشتن محتواي تكراري  (duplicate content) اشاره كرد. البته اگر سايت شما فروشگاهي باشد، قطعا با محتواي تكراري روبرو خواهيد بود و براي آنكه مشكلي در سئو سايت شما بوجود نيايد، بايد از روش هايي براي فهم بهتر گوگل و افزايش رتبه در موتورهاي جستجو استفاده نماييد. ويكي دمي در اين مقاله قرار است درباره تاثير محتواهاي تكراري بر روي سئو سايت شما صحبت كند و به شما راهكارهايي را براي بهتر كردن سايت و محتواي شما آموزش دهد،  پس با ما همراه باشيد.

محتواي تكراري چيست؟

محتواي تكراري،  محتوايي است كه در اينترنت در بيش از يك مكان ظاهر مي شود. اين “يك مكان” به عنوان مكاني با آدرس وب سايت منحصر به فرد (URL) تعريف مي شود؛ بنابراين ، اگر همان محتوا در بيش از يك آدرس وب ظاهر شود، duplicate content دريافت شده است.

اگرچه از نظر فني مجازات نيست، اما محتواي تكراري هنوز هم گاهي اوقات مي تواند بر رتبه بندي موتور جستجو تأثير داشته باشد.  هنگامي كه چندين قطعه از محتوا “به طور قابل ملاحظه اي مشابه” در بيش از يك مكان در اينترنت وجود دارند ، براي موتورهاي جستجو دشوار است كه تصميم بگيرند، كدام نسخه بيشتر مربوط به يك جستجوي خاص است. محتواهاي تكراري يا در داخل يك سايت ايجاد مي شوند كه اين عمل به خاطر طراحي سايت اشتباه يا گول زدن گوگل، ايجاد شده است كه نتيجه آن پنالتي از سمت الگوريتم پنگوئن خواهد بود. يا اينكه با دو آدرس متفاوت، به طراحي سايت مشابه و محتواي تكراري پرداخته شده است كه اين كار، بين كسب و كارها براي دريافت رتبه بهتر بسيار رايج شده است.

چرا محتواهاي تكراري بسيار مهم هستند؟

اين نوع محتواها مي توانند  براي موتورهاي جستجو، داراي سه مسئله مهم باشند:

  1. آنها نمي دانند كدام نسخه (هاي) را از شاخص هاي خود وارد كنند / حذف كنند.
  2. آنها نمي دانند معيارهاي مهم لينك (اعتماد ، اقتدار، انكر تكست، كيفيت لينك و غيره) را به يك صفحه  انتقال دهند يا آن را بين نسخه هاي مختلف، تقسيم نمايند.
  3. آنها نمي دانند كدام نسخه (ها) را براي نتايج جستجو رتبه بندي كنند.

مطالب ذكر شده، مشكلاتي بودند كه ممكن است براي موتورهاي جستجو به وجود آيد، اما اگر شما جز دارندگان چنين سايتي باشيد، قطعا با مشكلاتي روبرو خواهيد شد كه در ادامه به آن ها پرداخته مي شود:

وقتي محتواي تكراري وجود دارد، دارندگان سايت مي توانند شاهد از دست دادن رتبه و كاهش بازديدكننده نيز باشند. اين خسارات اغلب از دو مشكل اصلي ناشي مي شود:

  • براي اينكه موتورهاي جستجو بهترين تجربه و نتيجه را به كاربران نشان دهند، به ندرت پيش مي آيد كه نسخه هاي مختلفي از يك سايت را نشان دهند و عموما نسخه اي را نمايش مي دهند كه داراي كيفيت بهتري است و همين امر باعث كاهش ديد هر يك از نسخه هاي تكراري مي شود.
  • ارزش پيوند را مي توان بيشتر رقيق كرد زيرا سايت هاي ديگر نيز بايد از بين نسخه هاي تكراري، يكي را انتخاب كنند. بجاي اينكه همه لينك هاي ورودي، به يك قسمت از محتوا اشاره كنند ، آنها به چندين قسمت لينك داده مي شوند، و ارزش پيوند را در بين نسخه هاي مختلف گسترش مي دهند. از آنجا كه پيوندهاي ورودي يك عامل رتبه بندي است، بنابراين مي تواند بر قابليت جستجو در يك محتوا تأثير بگذارد.

چطور مشكل duplicate content اتفاق مي افتد؟

در اكثر قريب به اتفاق، دارندگان وب سايت عمداً محتواي تكراري ايجاد نمي كنند. اما، اين بدان معني نيست كه در سايت آنها چنين محتواهايي وجود نداشته باشد. در واقع، طبق برخي تخمين ها، تا 29 درصد از سايت ها در وب، داراي محتواي كپي و تكراري هستند.

بياييد نگاهي به برخي از متداول ترين روش هاي ايجاد ناخواسته محتواي تكراري بيندازيم:

1. تغييرات URL

پارامترهاي URL ، مانند رديابي كليك و برخي از كد هاي تجزيه و تحليل، مي توانند مشكلات محتواي تكراري ايجاد كنند. اين مي تواند مشكلي باشد كه نه تنها توسط خود پارامترها، بلكه به ترتيب نمايش آن پارامترها در خود URL نيز ايجاد شود.

براي مثال:

www.widgets.com/blue-widgets?c… اين آدرس تكراري از  www.widgets.com/blue-widgets?c…&cat=3″است. class=”redactor-autoparser-object”>www.widgets.com/blue-widgets تكراري از است www.widgets.com/blue-widgets?cat=3&color=blue

به همين ترتيب، session ID هم مي تواند به عنوان يك محتواي تكراري در نظر گرفته شود كه بسيار هم رايج است. اين اتفاق زماني مي افتد كه به هر كاربري كه از يك وب سايت بازديد مي كند شناسه جلسه ديگري اختصاص داده شود كه در URL ذخيره شده باشد.

نسخه هاي قابل چاپ براي محتوا، همچنين مي توانند با تكرار شدن چندين نسخه از صفحه ، مشكلات محتواي تكراري ايجاد كنند.

يك درسي كه در اينجا داده شده است اين است كه در صورت امكان، از افزودن پارامترهاي URL يا نسخه هاي جايگزين URL ها پرهيز نماييد.

2.صفحات HTTP در مقابل HTTPS يا WWW در مقابل غير WWW

اگر سايت شما نسخه هاي جداگانه اي در “www.site.com” و “site.com” دارد (با و بدون پيشوند “www”) و محتواي يكساني در هر دو نسخه ساخته شده است، شما به طور خودكار، نسخه هاي تكراري از هر يك از آنها را ايجاد كرده ايد و صفحات با چنين محتواهاي تكراري، براي سايت هايي كه نسخه هاي خود را در هر دو آدرس http: // و https: // نگهداري مي كنند نيز،اعمال مي شود. اگر هر دو نسخه از يك صفحه زنده هستند و براي موتورهاي جستجو قابل مشاهده هستند ، ممكن است با يك مشكل محتواي تكراري روبرو شوند.

3. محتواي خراشيده يا كپي شده

محتوا نه تنها شامل پست هاي وبلاگ يا محتواي سرمقاله است، بلكه صفحات اطلاعات محصول نيز مي باشد. اسكرابرها كه بازنشر مطالب وبلاگ شما را در سايت هاي خود منتشر مي كنند ممكن است منبع آشناتر محتواي تكراري باشد، اما يك مشكل مشترك براي سايت هاي تجارت الكترونيكي نيز وجود دارد: اطلاعات مربوط به محصولات. اگر بسياري از وب سايت هاي مختلف موارد مشابهي را بفروشند و همه آنها از توضيحات سازنده در مورد آن موارد استفاده كنند، محتواي يكسان در چندين مكان در سراسر وب پخش مي شود.

چگونه مشكلات محتواي تكراري را برطرف كنيم

رفع مشكلات محتواي تكراري، همه به همان ايده اصلي برمي گردد: مشخص كردن اينكه كدام يك از نسخه هاي تكراري “صحيح” است.

هر زمان كه محتواي يك سايت در چندين URL يافت شود ، بايد براي موتورهاي جستجو قانوني شود. بياييد سه روش اصلي براي انجام اين كار را مرور كنيم: استفاده از هدايت 301 به URL صحيح ، ويژگي rel = canonical يا استفاده از ابزار كنترل پارامتر در Google Search Console.

ريدايركت 301

در بسياري از موارد ، بهترين راه براي مبارزه با محتواي تكراري ، استفاده از ريدايركت 301 از صفحه “تكرار” به صفحه محتواي اصلي است.

وقتي چندين صفحه با قابليت رتبه بندي خوب در يك صفحه واحد تركيب شوند، نه تنها از رقابت با يكديگر باز مي مانند. بلكه، آنها  به طور كلي ارتباط و محبوبيت قوي تري ايجاد مي كنند. اين بار، توانايي صفحه “صحيح” براي رتبه بندي مثبت، تاثير مي گذارد.

الگوريتم هاي گوگل

اگر بخواهيم الگوريتم (Algorithm) را به زبان ساده بيان كنيم، در حقيقت به مجموعه‌اي از قوانين و دستورالعمل‌ها گفته مي‌شود كه با استفاده از آن‌ها شما مسئله يا مشكلي را حل خواهيد كرد. موضوع جستجوي كاربران در اينترنت و نمايش نتايج جستجوي آنان نيز جزو مسائلي است كه بسيار پيچيده بوده و براي حل كردن آن، موتورهاي جستجو از انواع الگوريتم ها بهره مي‌گيرند. آشنايي با الگوريتم هاي گوگل مي‌تواند به نمايش داده شدن وب‌سايت‌ها در صفحه‌ي نتايج جستجو بسيار كمك كننده باشد. برهمين اساس در اين مقاله قصد داريم تا تمامي مسائل پيرامون آن‌ها و ارتباطشان با مبحث سئوي سايت را بررسي كنيم.

 

الگوريتم هاي گوگل چيست؟

الگوريتم هاي گوگل (Google Algorithms) ساخته شده‌اند تا مشكلات نمايش اشتباه سايت‌ها به كاربران را برطرف نمايند. مثلا اگر در گوگل عبارت آموزش سئو را سرچ كنيد، گوگل با توجه به همان قوانين و دستورالعمل‌ها، قادر خواهد بود تعداد زيادي صفحه را رتبه‌بندي ‌كند.

همانطور كه در جريان هستيد، گوگل هر روز به معرفي الگوريتم هاي رتبه‌دهي مي‌پردازد كه بعضي از آن‌ها داراي ترفندهاي كوچك بوده و بعضي ديگر، كل جايگاه‌هاي موجود در SERP را تغيير مي‌دهند.

آپديت هسته اصلي گوگل

همانطور كه مطلع هستيد، هر سال بيش از ۶۰۰ تغيير در الگوريتم‌ هاي گوگل ايجاد مي‌شود و عموما درباره بيشتر اين تغييرات هيچ توضيح عمومي نمي‌دهد. اما وقتي كه گوگل تغييري بزرگ و اساسي ايجاد مي‌كند، رسما آن را اعلام كرده و نامي به آن ها مي‌دهد. آن وقت است كه دنياي سئو و ديجيتال ماركتينگ حسابي به هم مي‌ريزد و همه خود را به آب و آتش مي‌زنند تا بفهمند اين تغييرات به چه معناست و چطور بايد خودشان را با آنها هماهنگ كنند تا رتبه سايت‌هايشان افت نداشته باشد.

آخرين آپديت هسته اصلي در تاريخ ۱۶ ژانويه سال ۲۰۲۰ انجام شده است و هنوز هم به طور واضح مشخص نيست كه اين آپديت برروي كدام يك از الگوريتم ها اثر گذاشته است.

الگوريتم هاي گوگل در سئو

الگوريتم‌ هاي گوگل بسيار پيچيده هستند و پيچيده‌تر هم مي‌شوند زيرا گوگل دائم تلاش مي‌كند بهترين نتايج جستجو را به كاربرانش ارائه دهد.

زماني كه موتورهاي جستجو (مثل: ياهو، گوگل و…) تازه ايجاد شده بودند، بسياري از سئوكارها، قادر بودند خيلي راحت راه‌هايي را پيدا كنند كه رتبه سايت مشتريان خود را بالا برند، بطور مثال، اگر شما قبلاَ در كدهاي سايت از “متا تگ كيورد” استفاده مي‌كرديد براحتي مي‌توانستيد سايتتان را در نتايج جستجو بالا ببريد.
“متا تگ كيورد” در واقع راهي است كه به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چيست؛ اما امروزه به لطف آپديت‌هاي جديد ديگر امثال اين راه‌ها جواب نمي‌دهند. 

 

 

 

 

ممكن است بعضي از كاربراني كه در حال خواندن اين مطلب هستند، با تاثيرات الگوريتم‌ هاي گوگل مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و… آشنايي كافي نداشته باشند. به همين دليل از شما عزيزان دعوت مي‌كنيم كه در ادامه ي مقاله با ويكي دمي همراه باشيد و با كليك بر روي هر قسمت، وارد صفحه مربوطه شويد و اطلاعاتي جامع از آن‌ها را بدست آوريد. قبل از اين موارد ، لطفا آزمون الگوريتم هاي گوگل را براي ارزيابي خود انجام دهيد.

ساخت بك لينك فروم هاي ايراني و خارجي | بهترين راهنماي ايجاد لينك در انجمن

فروم يا همان انجمن، مانند گذشته مورد توجه كاربران نيستند، اما به عنوان يك ابزار بازاريابي خوب و عالي نيز به حساب مي آيند. اين ابزار، زماني عالي خواهد بود كه براي ساخت بك لينك (لينك سازي خارجي) مورد استفاده قرار بگيرد.

به همين دليل است كه :

تعداد زيادي از تالارهاي گفتمان آنلاين، هنوز پيوندهاي do-follow را مجاز مي دانند و آنها را به عنوان قلمرو اصلي براي به دست آوردن لينك هاي معتبر مي دانند. يكي از مهمترين ترفندها در انجمن ها اين است كه بدانيد در كجاي تالارهاي گفتمان، به لينك سازي بپردازيد تا حداكثر ارزش را براي صفحه مورد نظر خود بدست آوريد. در اين مقاله قرار است طريقه لينك سازي در فروم هاي ايراني و خارجي را ياد بگيريم و در صورت نياز به خريد بك لينك فرومي بپردازيم و همچنين مي توانيد ليستي از فروم هاي ايراني و خارجي را دريافت نماييد.

انجمن چيست؟

انجمن، يك سايتي بوده كه در آن، كاربران مختلفي در زمينه هاي گوناگوني به بحث و اشتراك اطلاعات مي پردازند. در فروم، تعداد زيادي تالار براي بحث و گفتمان در شاخه هاي مختلفي وجود دارد، كه هر كاربري متناسب با نوع فيلد كاري خود مي تواند آن تالار را دنبال نمايد. البته تعدادي از انجمن ها هم هستند كه به صورت تخصصي و حرفه اي در يك زمينه مشغول به فعاليت مي باشند. براي شروع كار در هر فروم ايراني و خارجي، مي بايستي در آن انجمن ثبت نام نماييد تا بتوانيد در آن فعاليت داشته باشيد.

منظور از بك لينك هاي فروم چيست؟

به زبان ساده، اگر لينكي از انجمن هاي ايراني يا خارجي دريافت كرديد، يعني نوع لينك شما، لينك فرومي بوده است. ما براي ساخت بك لينك، از انواع گوناگوني براي ايجاد آن استفاده مي كنيم مانند: پست مهمان، لينك هاي كامنتي، لينك هاي پروفايلي، وب 2 و ديگر بك لينك ها. ساخت لينك انجمن، يكي از انواع لينك سازي خارجي به حساب مي آيد كه بايد براي ايجاد آن، با تكنيك و روش هاي آن آشنا باشيد.

خيلي از سئوكاران حرفه اي براي ارتقا رتبه سايتشان از انجمن ها براي گرفتن پيوندهاي خارجي استفاده مي كنند. شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد، بسياري از كارشناسان سئو، براي كلمات پرسرچ و رقابتي، به ساخت فروم هاي متعددي در انجمن هاي ايراني و خارجي مي پردازند و نتيجه هاي شگفت انگيزي هم بدست مي آورند. کازینو های معتبر آنلاین 

انواع لينك هاي فروم

در هر انجمني، شما مي توانيد انواع مختلفي از لينك ها را بسازيد كه در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم:

1-ساخت بك لينك پروفايل در فروم

به هنگام ايجاد اكانت در انجمن ها، گاهي اوقات شما مي توانيد لينك سايت خود را در اين بخش بگذاريد. البته به نظر من، زمان خود را براي گرفتن لينك در اين بخش به هدر ندهيد.

2-  ساخت بك لينك امضا در انجمن

بسياري از انجمن هاي ايراني و خارجي در هنگام ساخت اكانت و تاييديه گرفتن، به شما اجازه مي دهند كه در بخشي از پروفايل خود به ساخت امضا انجمني بپردازيد. اين امضا با انكر تكست و URL هايي كه شما مشخص كرده ايد در انتهاي هر پست يا كامنتي كه در انجمن مي گذاريد، نمايش داده مي شود.

   سئو چيست

3- ساخت لينك در بحث و گفتمان و ارسال پست در فروم ها

يكي از بهترين راه ها براي گرفتن لينك، قرار دادن آدرس سايت در بحث و گفتمان هايي است كه در انجمن صورت مي گيرد يا اينكه شما درباره موضوعي، يك پستي را منتشر مي كنيد و لينك صفحه مورد نظر خود را در آن قرار مي دهيد. عموم انجمن ها به شما اجازه مي دهند كه تعدادي لينك به هنگام انتشار پست قرار دهيد و البته فروم هايي هم هستند كه تعداد لينك ها را محدود در نظر گرفته اند يا به محض گذاشتن لينك، آن ها را پاك مي كنند. يادتان باشد كه براي لينك سازي، تالارهايي را انتخاب كنيد كه خود فروم ها براي گرفتن لينك در نظر گرفته اند. 

حالا به نظر شما، ما چه طور مي توانيم ليست بك لينك هاي فرومي را پيدا كنيم؟

ما در اين مقاله تعدادي فروم ايراني و خارجي را به شما معرفي مي كنيم، اما اين را هم بدانيد كه اين ليست ها مدام در حال آپديت شدن هستند و شايد انجمني كه در حال حاضر مشغول به فعاليت است، در روز ديگر، قابل استفاده نباشد.

چطور يك منبع مناسب براي ايجاد بك لينك فرومي، پيدا كنيم؟

ما در اين بخش به معرفي دو راهكار مي پردازيم كه روش دوم به تنهايي مي تواند پاسخگوي نياز شما نيز باشد. البته ما به توضيح روش دوم نيز مي پردازيم:

  • Search Footprints
  • Ahrefs

ترفندي براي يافتن منابع بك لينك انجمن با استفاده از Ahrefs

يكي از مهمترين ايده هايي كه در اين ترفتند مورد استفاده قرار مي گيرد، استخراج تمام بك لينك هاي رقبا مي باشد. شما به راحتي با روش زير مي توانيد به تعداد زيادي بك لينك فرومي دست يابيد.

مرحله اول: پيدا كردن 20 تا 100 سايت رقيب

سعي كنيد كه به صورت دستي، دامنه هايي كه با سايت شما در يك زمينه هستند را پيدا كنيد.

روش اول اين است كه برخي از كلمات كليدي رتبه بندي شده خود را در Google جستجو كنيد و ليست دامنه هاي ديگر را كه براي صفحه اصلي يا صفحه دوم براي همان كلمه كليدي رتبه بندي شده اند ، جمع آوري كنيد.

اين كار را ادامه دهيد تا ليستي از تعداد مناسب وبلاگ هاي مشابه بدست آوريد.

روش ديگر براي جمع آوري ليست رقبا، استفاده از Ahrefs است. به سادگي دامنه خود را در Ahrefs Site Explorer جستجو كرده و بر روي Domain هاي دامنه دار كليك كنيد.

ساخت لينك در ahrefs

همانطور كه مشاهده مي كنيد ، دامنه هاي رقيبي را كه بر روي كلمات كليدي مشابه كار مي كنند ليست مي كند. ما معمولاً دامنه هايي با “كلمه كليدي مشترك” بالاي 7٪ است را به ليست خود اضافه كرده ايم.

ليست كلمات كليدي

مرحله دوم:استفاده از Ahrefs براي فيلتر كردن بك لينك هاي انجمن

براي انجام اين كار بايد يك مقدار صبر و حوصله داشته باشيد. ابتدا ابزار Ahrefs Batch Analysis را باز كرده و ليست كاملي از دامنه هاي رقيب را كه به تازگي ايجاد كرده ايد ، جايگذاري كنيد.

   آشنايي با تكنيك Content First در طراحي سايت
Using Ahrefs to Filter Forum Backlinks

 حالا روي پيكان كشويي كنار هر دامنه كليك كنيد و سپس، روي Backlinks كليك كنيد. با اين كار ليست پيوندهاي سايت انتخاب شده باز مي شود.

باز شدن پيكان كنار هر لينك

تمام كاري كه اكنون بايد انجام دهيد اين است كه ، روي “يك پيوند در هر دامنه” كليك كنيد ، “بخش” يا “موضوع” را در قسمت جستجو تايپ كنيد ، 2 فيلتر اول “URL هاي صفحات ارجاع” و “عنوان صفحات مراجعه كننده” را انتخاب كنيد (از فيلتر دوم مي توان اجتناب كرد) دكمه enter را بزنيد.

آيا اين عمل برايتان جالب بود؟

بسياري از انجمن ها داراي انجمن يا كلمه اي كه مشخص كننده انجمن باشد در URL خود دارند. بنابراين ما از فيلترها براي پيدا كردن بك لينك هاي انجمن نيز استفاده مي كنيم.

پيدا كردن بك لينك هاي انجمن

همانطور كه در تصوير مشاهده  مي كنيد، ما سايت backlinko.com را در Ahrefs قرار داديم و بعد از اعمال فيلتر،در حدود 215 لينك خارجي كه دامنه هاي آن ها مربوط به فروم است، استخراج كرديم.

بك لينك فروم هاي خارجي

شما مي توانيد به هنگام استخراج لينك ها در بخش export گزينه full export را انتخاب كنيد كه در حدود 126 رديف بك لينك نيز براي شما آماده مي كند.

خروجي ahrefs

همانطور كه مي بينيد ما 215 +126 منبع از بك لينك انجمن دريافت كرديم.

شما مي توانيد از فيلترهاي مشابه در ساير دامنه هاي رقيب در ليست خود استفاده كنيد و در نهايت ليست عظيمي از ليست لينك هاي انجمن را دارا باشيد.

به خاطر داشته باشيد كه ما نمونه هايي از وب سايت هاي معروف را نشان داده ايم. ساخت بسياري از اين پيوندهاي انجمن ممكن است آسان نباشد يا ممكن است قبل از گرفتن پيوند از آنها ، يك حساب فعال داشته باشيد. از وبلاگهاي بزرگ و عالي پرهيز كنيد زيرا ممكن است در آن وبلاگها، تعداد زيادي بك لينك انجمن ايجاد شده باشد.به همين دليل است كه من به شما پيشنهاد مي كنيم از لينك هاي پشتيبان دامنه هاي رقيب خود، پيوندهاي فروم را پيدا كنيد.

نحوه ساخت بك لينك انجمن

هنگامي كه ليستي از منابع بك لينك را آماده كرديد ، مي توانيد مراحل ساخت پيوند انجمن خود را برنامه ريزي و شروع كنيد.

اما چطور ؟؟

خوب ، ابتدا ليست جمع آوري شده را فيلتر كنيد. تجزيه و تحليل Batch ahrefs را در ليست خود اجرا كنيد و تمام دامنه هايي را كه 0 كلمه كليدي و 0 ترافيك نشان مي دهد حذف كنيد. اينها انجمن هاي مرده اي هستند و ما به پيوندهاي سايت هاي مرده نيازي نداريم.

همچنين مي توانيد ليست را با معيارهاي ديگر فيلتر كنيد و دامنه هايي را كه با نيازهاي شما مطابقت ندارند حذف كنيد. همه اينها به نياز شما بستگي دارد و از اين رو در اينجا هيچ معياري را پيشنهاد نمي كنيم.

   پوگو استيكينگ : آيا پوگو استيكينگ همان بانس ريت است؟

به هر حال ، پس از نهايي شدن ليست ، مي توانيد بك لينك فرومي ايجاد كنيد.

اما صبر كنيد !!

انكرتكست هاي ما بايد چه باشد؟

ما معمولاً به اين واقعيت اعتقاد داريم كه اگر مقاله شما به درستي براي يك كلمه كليدي بهينه شده باشد، نيازي به ارسال پيوندهاي غني از كلمات كليدي به مقاله خود نيست. گوگل، به اندازه كافي هوشمند است كه مي فهمد مقاله شما در چه زمينه اي است و براي چه كلمات كليدي بايد در نتايج جستجو نشان داده شود.

بنابراين ، فقط چند انكر تكست غني از كلمات كليدي كافي است. در عوض، از كلمات كليدي long tail ، كلمات عمومي ، جملات مربوطه ، URL برهنه به عنوان لنگر متن، براي بك لينك گرفتن از فروم ها استفاده كنيد.

ايجاد پيوند در يك انجمن، بسيار آسان است. در هر انجمن ثبت نام كنيد و سعي كنيد پيوندي در موضوع / بحث ايجاد كنيد كه توسط ساير لينك سازي ها هرزنامه نباشد. براي ايجاد لينك، شما فقط مي توانيد روي يك موضوع پاسخ دهيد و متن مربوطه را به همراه آدرس اينترنتي خود بنويسيد.

اگر انجمن اجازه تاييديه خودكار را بدهد، پاسخ و كامنت شما سريع ارسال مي شود، در غير اين صورت بايد در آن انجمن، اكانتي را ايجاد نماييد و بعد از تاييد، پيام شما ارسال خواهد شد.

نكته: اگر در حال ساخت بك لينك در يك انجمن فعال هستيد ، مطمئن شويد كه در يك موضوع قديمي بك لينك ايجاد مي كنيد، زيرا ممكن است موضوعات جديد تعديل شوند و پيوند شما پاك شود.

اگر به دنبال خريد بك لينك قوي و حرفه اي هستيد مي توانيد با شماره 09128909248 تماس حاصل نماييد.