الگوريتم هاي گوگل

با تبلیغات خود، به درامد بیشتر برسید

الگوريتم هاي گوگل

اگر بخواهيم الگوريتم (Algorithm) را به زبان ساده بيان كنيم، در حقيقت به مجموعه‌اي از قوانين و دستورالعمل‌ها گفته مي‌شود كه با استفاده از آن‌ها شما مسئله يا مشكلي را حل خواهيد كرد. موضوع جستجوي كاربران در اينترنت و نمايش نتايج جستجوي آنان نيز جزو مسائلي است كه بسيار پيچيده بوده و براي حل كردن آن، موتورهاي جستجو از انواع الگوريتم ها بهره مي‌گيرند. آشنايي با الگوريتم هاي گوگل مي‌تواند به نمايش داده شدن وب‌سايت‌ها در صفحه‌ي نتايج جستجو بسيار كمك كننده باشد. برهمين اساس در اين مقاله قصد داريم تا تمامي مسائل پيرامون آن‌ها و ارتباطشان با مبحث سئوي سايت را بررسي كنيم.

 

الگوريتم هاي گوگل چيست؟

الگوريتم هاي گوگل (Google Algorithms) ساخته شده‌اند تا مشكلات نمايش اشتباه سايت‌ها به كاربران را برطرف نمايند. مثلا اگر در گوگل عبارت آموزش سئو را سرچ كنيد، گوگل با توجه به همان قوانين و دستورالعمل‌ها، قادر خواهد بود تعداد زيادي صفحه را رتبه‌بندي ‌كند.

همانطور كه در جريان هستيد، گوگل هر روز به معرفي الگوريتم هاي رتبه‌دهي مي‌پردازد كه بعضي از آن‌ها داراي ترفندهاي كوچك بوده و بعضي ديگر، كل جايگاه‌هاي موجود در SERP را تغيير مي‌دهند.

آپديت هسته اصلي گوگل

همانطور كه مطلع هستيد، هر سال بيش از ۶۰۰ تغيير در الگوريتم‌ هاي گوگل ايجاد مي‌شود و عموما درباره بيشتر اين تغييرات هيچ توضيح عمومي نمي‌دهد. اما وقتي كه گوگل تغييري بزرگ و اساسي ايجاد مي‌كند، رسما آن را اعلام كرده و نامي به آن ها مي‌دهد. آن وقت است كه دنياي سئو و ديجيتال ماركتينگ حسابي به هم مي‌ريزد و همه خود را به آب و آتش مي‌زنند تا بفهمند اين تغييرات به چه معناست و چطور بايد خودشان را با آنها هماهنگ كنند تا رتبه سايت‌هايشان افت نداشته باشد.

آخرين آپديت هسته اصلي در تاريخ ۱۶ ژانويه سال ۲۰۲۰ انجام شده است و هنوز هم به طور واضح مشخص نيست كه اين آپديت برروي كدام يك از الگوريتم ها اثر گذاشته است.

الگوريتم هاي گوگل در سئو

الگوريتم‌ هاي گوگل بسيار پيچيده هستند و پيچيده‌تر هم مي‌شوند زيرا گوگل دائم تلاش مي‌كند بهترين نتايج جستجو را به كاربرانش ارائه دهد.

زماني كه موتورهاي جستجو (مثل: ياهو، گوگل و…) تازه ايجاد شده بودند، بسياري از سئوكارها، قادر بودند خيلي راحت راه‌هايي را پيدا كنند كه رتبه سايت مشتريان خود را بالا برند، بطور مثال، اگر شما قبلاَ در كدهاي سايت از “متا تگ كيورد” استفاده مي‌كرديد براحتي مي‌توانستيد سايتتان را در نتايج جستجو بالا ببريد.
“متا تگ كيورد” در واقع راهي است كه به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چيست؛ اما امروزه به لطف آپديت‌هاي جديد ديگر امثال اين راه‌ها جواب نمي‌دهند. 

 

 

 

 

ممكن است بعضي از كاربراني كه در حال خواندن اين مطلب هستند، با تاثيرات الگوريتم‌ هاي گوگل مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و… آشنايي كافي نداشته باشند. به همين دليل از شما عزيزان دعوت مي‌كنيم كه در ادامه ي مقاله با ويكي دمي همراه باشيد و با كليك بر روي هر قسمت، وارد صفحه مربوطه شويد و اطلاعاتي جامع از آن‌ها را بدست آوريد. قبل از اين موارد ، لطفا آزمون الگوريتم هاي گوگل را براي ارزيابي خود انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.